Egy korszak vége – Búcsú a Nissan GT-R R35-től

Egy korszak vége – Búcsú a Nissan GT-R R35-től

2025 augusztusában egy korszak ért véget: elkészült az utolsó Nissan GT R R35. Egy autó, amely nemcsak egy típus, hanem fogalom volt a motorsport, a tuningkultúra és az autórajongók világában.

A legendás ikon méltó lezárása: egy Midnight Purple T Spec került le az utolsó gyártósorról a Tochigi-i üzemében

Nissan vezérigazgatója, Ivan Espinosa, hangsúlyozta, hogy bár véget ért az R35 gyártása, a GT R név nem szűnik meg. A cél az, hogy egyszer egy új generációval térjen vissza a legenda, bár a részletek még nem véglegesek. Az R36 GT R hibrid koncepciója felé mutatnak a jelek: egy turbó V6 + plug-in rendszer 70 mérföld hatótávval 2030 körül debütálhat.

A GT R öröksége: a japán „Godzilla”

A GT-R története egészen 1969-ig nyúlik vissza, de a világ figyelmét igazán a R32 Skyline GT-R ragadta meg a ’90-es évek elején. Itt született meg a „Godzilla” becenév is, utalva félelmetes teljesítményére és dominanciájára a versenypályákon. A GT-R R35 ezt az örökséget vitte tovább, méghozzá globális szinten.

A 2007-es bemutatásával forradalmasította a sportkocsik világát: elérhető áron hozta a supercar élményt, összkerékhajtással, dual-clutch váltóval és brutális teljesítményű VR38DETT V6 turbómotorral. Minden motor kézzel készült – csak kilenc „mestertechnikus” felelt értük, mintegy 48 000 példány készült az R35-ből. 

Olyan track rekordokat ért el, mint a Nürburgring-pálya több rekordja, a Super GT bajnokságban 5 GT500 és 3 GT300 győzelem, valamint Blancpain Pro-Am és Bathurst 12 órás diadalok is fűződnek nevéhez.

R35: a japán mérnöki csúcsteljesítmény

2007-ben debütált a Nissan GT-R R35, és már az induláskor mindenkit lenyűgözött:

•    VR38DETT 3.8 literes, biturbó V6-os motor
•    480 LE-s alapverzió (idővel 600+ LE-s Nismo változatok is készültek)
•    Összkerékhajtás (ATTESA E-TS rendszer)
•    0–100 km/h: ~3 másodperc

A GT-R nemcsak szupersportautók közt versenyzett – hanem gyakran le is győzte őket. Rendszeresen megdöntötte a Nürburgring köridejeit, és ár-érték arányban hosszú éveken át verhetetlennek számított.

Motorsport & tuning – mindenhol otthon volt

A GT-R R35 nemcsak gyárilag volt csúcsgép – hanem tuningalapként is legendává vált. A globális tuningkultúra egyik legmeghatározóbb járműve lett. Több ezer lóerőre húzott példányok, driftautók, gyorsulási versenyek kedvencei – a határokat újra és újra átlépte.

A versenypályán is otthon volt: a GT-R különböző versenyváltozatai részt vettek a Super GT, FIA GT, Le Mans és más nemzetközi sorozatokban is.
Trófeák és rekordok

•    Nürburgring Nordschleife gyorskörök
•    Drift világrekord (Guinness Rekord: 304 km/h – Masato Kawabata)
•    Több mint 36 országban forgalmazták
•    Világszerte rajongótábor, klubok, események

Búcsú, de nem feledés

A 2025-ben bejelentett gyártásleállítás szomorú, de érthető. A világ elektromos átállás felé tart, a szigorú emissziós normák már nem engedik a GT-R R35 életben maradását. A Nissan a technológiai örökséget más formákban viszi tovább, de a GT-R egyedisége, szellemisége pótolhatatlan.

Mit jelent ez nekünk, rajongóknak?

Egy legenda távozott, viszont az emléke örökké velünk marad. A GT-R R35 az autóipar egyik utolsó valódi mechanikus hőse volt: technikás, brutális, precíz és mégis emberközeli.

A PT Garage csapataként mi is tisztelgünk előtte: nemcsak egy modell távozott, hanem egy szemlélet, a mérnöki bátorság, a kompromisszummentes fejlesztés, és az autózás szenvedélye. Azonban a legenda nem tűnik el – inspiráció marad. A GT R R35 tanúsága: a mérnöki szenvedély nem pihen, az újdonság lehetőséget hoz. 

Mi is így dolgozunk – legyen benzin, dízel vagy elektromos jármű, a precizitás, szakértelem és elhivatottság vezérel bennünket.

________________________________________

PT Garage – Minőség, megbízhatóság egy helyen
Cím: 1222 Budapest, Háros utca 12.
Telefon: +36 20 226 55 09
Web: pt-garage.hu

Ajánlott cikkeink

Ügyfeleink értékelései

Térkép


©PT Garage 📭 1222 Háros u. 12 📞 +36 20 226 55092025. Minden jog fenntartva.